الثلاثاء، 21 أبريل 2015

هو و هى



بقلم : يمنى طارق

بص يا سيدي، و يا ستي...
في شخصيات، لو اتجوزت حد عادي... بيطفيها
بيقتل كل الأحلام اللي جواها بالراحة
بيمتص النشاط اللي فيها
بيفرغها من محتواها
من أي قيمة
في شخصيات "نجوم" ما ينفعش تتجوز.... غير نجوم زيها
ما ينفعش بأي حال من الأحوال... تسيب الفلك، و تنزل تدفن في الأرض.
وعليه، أنصح كل "نجمة" تحاول تخبط في أي "قمر" .... و ما تسيبش المجرة، بتاعتها.
الأحداث الكونية مش بتحصل كتير... ده عادي... و مش معناه، ان النجمة تنزل الأرض، و تشتغل دودة في الأرض.... ومش معناه إن القمر اللي بينور بس لما يشوف النجمة... يفكر يبص لأي حاجة تانية... لأنه من غير النجمة (الشمس) هيعيش مضلم... وعتمة و كئيب.
بسيطة !
كل كلمة في البوست حقيقة
لاتتنازلي عَن حلم مِن أحلامكِ ^^


هناك تعليق واحد: